joi, 29 decembrie 2011

Furnica


           
 Lui BOCpoc pentru postarea:
Casă de vânzare, să trec criza ( cochilie de melc!)

Luna este pe scăpătate…
Mi-am luat terhetiul îm spate;
M-aşteaptă o zi lumină
Ca să-l umplu, pân’ la ujină.

Un uriaş îmi iese în întâmpinare
Şi nu mai am loc pe cărare.
Îşi leagănă o antenă uriaşă!
Pisica Felix ar fi invidioasă.

Se întinde, fără grabă mare…
Unde i-o fi schimbătorul de viteze, oare?
Mă cuprinde o mare mirare;
Îşi poartă casa în spinare!

- Am scos casa la vânzare,
Să trec criza asta mare.

- Da’ ce te-a prins atâta grabă?
Mai bine pune-ţi mintea la treabă!
Antenele lui Felix nu-s mai de folos,
C-a dat cu ele în rahatul gros.

Cu antenele tale minunate
Scoţi din piaţă şi o (i)Realitate,
Şi,de le vopseşti în roz-bombon,
Trimiţi şi Cotoiul la tomberon.

Oricât de mare ar fi criza,
Nu supravieţuirea este miza!
Foloseşte-ţi mintea! Ce mai stai?
Şi nu te gândi numai la burdihai.

Amintiri,- o viaţă-ntreagă adunate-
Sunt ale sufletului tău- plinătate.
Aici au primit binecuvântarea sfinţilor
Sufletele minunate ale părinţilor.

Te-afunzi în amintiri de acasă,
Stând cu cei dragi la masă...
Când un dor mare te cuprinde:
Nu, casa părintească nu se vinde!

MdRaesculum ( Mircea de la Bologa) 06.05.2010
Notă: terheti (popular)=greutate
           ujină(popular) = înserare
burdihai (pop.) = burtă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu